Sessió 1
Mentimeter: Eina utilitzada per a la dinamització de classes. És un recurs que ens permet fer exposició i que l'alumnat pugui interaccionar amb el professorat de manera directa. Afavoreix la participació a l'aula sense la necessitat de participar en veu alta, cosa que en certs casos pot arribar a provocar incomoditat.
PLE - Personal Learning Environment: L'aprenent fixa els seus propis objectius d'aprenentatge, d'aquesta manera s'autoregula. És un itinerari personalitzat, és a dir una metodologia d'aprenentatge informal, per exemple, quan estas a un bar i algú t'explica alguna situació informativa que t'interessa i decideixes aprendre'n d'aquesta. Pot ser físic però no és una característica necessària.
Symbaloo: Eina per facilitar la cerca de pàgines web, aquesta es pot aplicar a l'escriptori fent molt més fàcil la tasca d'accedir a les pàgines web que més utilitzem.
Diferència entre sincrònic i asincrònic: Una eina sincrònica es pot editar alhora amb diverses persones, per cotra les asincròniques només poden ser utilitzades per una persona.
Un exemple de sincrònica és el Google Drive i una de asincrònica és el Blogger.
Considero que sóc una persona reticent a l’ús de tecnologies en excés a l’aula i trobo que gaudeixo més explorant el món amb l’alumnat des de la natura i la vivència física i no digital. Així i tot, la classe d’avui m’ha demostrat que tampoc cal demonitzar la tecnologia i aquesta també pot ser un recurs pedagògic bastant útil. També, un recurs organitzatiu pel professorat, fent l’accés a informació molt més senzill i ràpid.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada