Sessió 5

 LA GAMIFICACIÓ


La gamificació és fer viure com una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implicita dues consequències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives, pensant-les en clau d'experiències d'aprenentatge, i per l'altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs.

2 exemples de gamificació:

1. Kahoot

El Kahoot és una eina molt útil tant per a professors com per estudiants, per a aprendre i repassar conceptes de manera didàctica. Es tracta d’un joc de respondre preguntes de manera ràpida.

2. Socrative

El Socrative és una eina multimedia que permet crear enquestes i questionaris sabent la resposta de cada alumne amb temps real a través d'ordinadors o de mòbils.


Les classes que hem fet han estat molt útils i m’han enriquit com a futur docent amb un conjunt d’eines que no dominava o desconeixia completament, tot i així les tecnologies i jo encara no ens hem fet del tot amigues, però estem un pas més aprop. Aquesta assignatura m’ha ajudat a replantejar-me el rol de la tecnologia dins de l’educació i també a obrir-me una mica més a tot aquest món, que tard o d’hora es convertirà en una cosa que ens semblarà extranya si no es troba a una aula. Tot i així encara estic ferm en el meu punt de vista de que la natura i un aprenentatge més físic també son molt importants, però ara ho miro amb una nova prespectiva, i no veig ambdues com a coses excloents l’una de l’altra.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FOTOS DIÀRIES

Sessió 4

La meva experiència amb les tecnologies