Sessió 2



Avui a classe hem tractat l’anàlisi informacional:

En primer lloc hem parlat de la desinformació. La desinformació és com anomenem a la informació falsa comunicada de manera intencionada per enganyar i manipular al públic

Aquestes noticies falses acostumen a omitir detalls i es focalitzen el el que més els interessa, modificant així la precepció de la realitat envers on  les persones que l’han escrit volen que vagis.

Però la desinformació no són només noticies falses. També poden ser images manipulades, mems amb dades erronies, cadenes de WhatsApp amb missatges fraudulents, declaracions equivoques de politics, etc.

La desinformació és un dels mals i amenaces més grans per a la societat. No només per la gran quantitat de contingut fals que hi ha, sinó perquè aquest tipus de contingut fa que comencem a dubtar de qualsevol tips d'informació, desconfiant per complet de les dades accessibles a la xarxa i dels mitjans de comunicació.


La detecció d’aquesta es pot realitzar segons certs elements bàsics: Per començar la font de difusió, quan veiem la notícia és important que la llegim sencera sense quedar-nos només amb el titular.A més a més, cal contrastar la informació amb altres fonts que parlin sobre el tema, el títol és una bona eina de cerca per començar a fer-ho i així poder veure si hi ha altres mitjans que la desmenteixin.

D’altra banda hem de verificar la font dels mitjans, buscant el nom a internet i coneixen la seva trajectòria.

També és necessari identificar a l’autor, saber el seu nom i veure altres dels seus continguts públicats, buscant a internet si realment és un autor fiable.

Cal també focalitzar-se en les dates de publicació, ja que notícies antigues poden esdevenir notícies fetes passar per actuals.

I finalment també és molt important que analitzem la qualitat del contingut. Hi ha faltes d'ortografia? Es cita algun estudi o expert del tema? Etc.


En segon lloc hem parlat de la propaganda, la qual és informació passada per molts filtres i modificacions. Aquest tipus de informació depen altament dels organismes econòmics i de poder, els quals son capaços de editar notícies per tal de autobeneficiar-se d’aquestes, enviant així un missatge completament subjectiu al públic.



Com a futur educador em preocupa la sobredosi d’informació que rebrà el meu alumnat, a més a més, el filtratge d’aquesta cada vegada és més i més complex cosa que em genera malestar per la meva persona en el futur, i també per les futures generacions i a la gran quantitat de falsedat de la qual estaran envoltades. Precisament per això, he trobat aquesta classe molt interessant i formativa, la prevenció de ser enganyat online és quelcom molt important avui en dia, i encara ho serà més de cara al futur, és necessari informar-nos sobre la temàtica per evitar conflictes d’informació i vetllar per un bon desenvolupament de tots els infants.

ACTIVITAT

- NOTÍCIA: Incendis: contingut l’incendi de Peramola mentre el de Baldomar crema per cinquè dia consecutiu


- NOTÍCIA: Troben al Kirguizistan el big-bang que va escampar la pesta negra per Europa fa 7 segles

- NOTÍCIA: La NASA detecta la primera deixalla humana a Mart


Aquestes notícies son verídiques, confirmades per fots fiables les quals presenten fets objectius des d’una prespectiva objectiva i informativa.


- NOTÍCIA

- NOTÍCIA

Aquestes dues ultimes notícies presenten informació falsa i no son objectives, no busquen informar, si no una reacció emocional per part del lector

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FOTOS DIÀRIES

Sessió 4

La meva experiència amb les tecnologies